14.5.2020

טיפים לתכנון ועיצוב מטבח גינה

מטבחי גינה ויתרונותיהם - מה הם מטבחי הגינה? 
מדוע ולמה, אנשים מחליטים לרכוש לעצמם מטבח גינה, ולהציבו בגינתם?
ואיך זה תורם להוואי הכללי של הגינה? ֶ

מבחינה פונקציונלית, מטבחי הגינה הם מוצרים שמאפשרים את תהליך הבישול מחוץ לכותלי הבית. הסיבה שאנשים יכולים למצוא בתוכם את הרצון לעשות זאת - היא כי זה הופך את חווית הבישול לחברתית יותר, כאשר היא מתרחשת בסביבת אנשים הנמצאים בחלל הגינה. כך שבמקום שחווית הבישול תיעשה בין דלתיים סגורות, ובשלני הבית יימצאו במרחבם הפרטי - היא עוברת לחוץ, למעשה שיתופי, ונוכח עם שאר חברי הקהילה והשבט, שבגינה. כך שחווית האירוח מקבלת שדרוג טכנולוגי, שפותח רבדים חדשים של פעילות משותפת שניתן לעשות יחדיו בגינה.

גריל גז של מטבח גינה


זאת ועוד, מבחינה פונקציונלית, הימצאות מטבח הגינה, מאפשר את בישול, טיגון ושלל פעולות הכנת האוכל - בגינה עצמה. כך שמה שהכנו בגינה, נגיש בגינה. הכל מקומי, נגיש, קל, פשוט. האפשרות השנייה לכך, היא להכין את האוכל במתחם אחר (במטבח הביתי, לדוגמה) - ולצאת איתו החוצה. יש בכך הליכה, מאמץ, השקעת אנרגיה. שזה בסדר, זו רק הליכה מחדר אחד למשנהו, במובן פשוט כלשהו.

ועם זאת, למי מאיתנו שיש העדפה למשהו אחר, ורוצה לשמור על זה מקומי - מטבחי גינה אכן מספקים את היכולת לבשל במקום האירוח. יתרון שיש למטבח הביתי בכל מקרה, כשהמשתתפים בארוחה הם בכל מקרה בני הבית - ואילו כשמדובר בגינה, אפשר להרחיב את המעגל כדי שיכלול אף יותר אנשים. כך שזה, כאמור, משדרג את חווית האירוח, ברובד הזה.

כך שמטבחי גינה מאפשרים בישול חברתי, שקורה ומתרחש במרחב פתוח - תוך שהדרך בין הבישול להגשה היא מספר צעדים בין המטבח בגינה, לבין שולחן האוכל בגינה.

מטבח הגינה יכול להוות, בפני עצמו - רהיט בעל מראה יוקרתי, וססגוני - שבהחלט יכול להתאים לעיצוב הגינה, במידה ובוחרים זאת מתוך טעם אישי, שמהדהד את העיצוב הקיים, ומוסיף עליו. מטבח הגינה יכול לתרום לנראות הגינה בפרט, והבית בכלל, כאשר הוא משתלב היטב עם הקונספט העיצובי הקיים.

מטבח גינה עשוי נירוסטה בשילוב עץ


מטבחי גינה יכולים להגיע במגוון גדלים, וממגוון חומרים. אנו ממליצים על מטבח עשוי נירוסטה. הסיבה לכך היא שנירוסטה היא חומר, שמבחינה אסתטית - נראה מפואר ויוקרתי, ומבחינה פונקציונלית - אינו דוהה, מתקמט או משתנה באופן שמעיד על גילו, כך שהוא ממשיך להיראות "חדש", גם לאחר זמן מה מתחילת השימוש בו. כמו גם, קל לניקוי. כן, פונקציונלי. 

מטבח גינה מנירוסטה, מבחינה אסתטית, יכול להשתלב היטב עם חומרים אחרים, כמו עץ. כמו גם, החומר עצמו, הוא בוהק. ואם נחזור לרובד הפרקטי של מטבחי הנירוסטה, הם אינם מחלידים (פלדת אל-חלד), יש להם עמידות לחום, והנירוסטה עצמה ניתנת למחזור. כמו גם, לנירוסטה יש עלות נמוכה יותר, מאשר חלק מהתחליפים עבורה.

כך שזה מבחינת סוג מטבח הגינה, בנוגע לרובד הפונקציונלי והאסתטי שלו, שניתן למקם בגינה. כאשר רוצים למקם מטבח גינה מנירוסטה, בגינה, אפשר לבקש אותו בגודל מותאם אישית, למרחב הפנוי, ולטעם העיצובי המתבקש - הקיים במרחב הגינה. ניתן להזמין אותו עם כלל האביזרים, שיכולים לתמוך את פעולתו, כמו - למשל: משטח עבודה גדול, כיור עם ברז מים, גריל גז איכותי, כיריים גז לבישול, חיבור לחשמל ומערכת תאורה, מקרר, ארונות אחסון, צ'יפסר ועוד.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה